باربدنیوز: شکست، بی خاصیت بودن و یا نیمه کاره ماندن کارها در جهرم بر کارهای مفید می چربد انگار...!!!!  

  

تصویر بزرگتر(جمع آوری غرفه هایی که برای ساماندهی دست فروشان ایجاد شده بود)

همانطور که در همین وبلاگ و در ابتدای اجرای طرح گفته شد، متأسفانه یکی دیگر از طرح هایی که قرار بود موجب ساماندهی بخشی از نا هنجای های شهری شود، خودش به شکست انجامید و پس از گذشت فقط یک سال از اجرای آن، بدون اینکه استفاده ای از آن بشود به رغم تبلیغات و سر و صدای زیاد در شروع طرح، اکنون در سکوت کامل جمع آوری شد.  

آری طرح ساماندهی وانت های دست فروش سطح شهر که قطعه زمینی در میدان معلم برای آن در نظر گرفته شده بود امروز و دقیقاً پس از یک سال به تاریخ پیوست.  

شاید اگر رسانه ای واقعاً دلسوز و وظیفه شناس آنگونه که در تعریف رسانه آمده و این روزها مرتب در بوق و کرنا می شود که "رسانه ها چشم و گوش جامعه اند"، در شهر ما وجود داشت و کسی از ترس تزلزل مقام، به فکر کور و کر کردن این چشم و گوش نبود و یا از این شعار برای مقاصد دیگر توسط آنها که اسم رسانه را یدک می کشند، استفاده نمی شد و نابسامانی ها، اشتباهات، کم کاری ها و نامدیریتی ها و ... را به اطلاع عموم شهروندان می رساند، الان این همه کارهای "نیمه تمام رها شده" به رغم صرف هزینه های بسیار از جیب شهروندان و یا طرح هایی که فقط جنبه تبلیغات دارد (نه کاربری واقعی) و یا اجرای برنامه هایی که از ابتدا اشتباه بودن آن برای همگان روشن است، را شاهد نبودیم. ولی افسوس که زمانه ی ما زمانه شعار بی عمل، تبلیغات و اغلب آن هم از نوع بنری است که تمام کارها در یک بنر خلاصه می شه و بس... و از آن بدتر اینکه که صدای بزرگان و دلسوزان واقعی نیز در این هیاهوهای تبلیغاتی و اغلب فریبکارانه و عوام گرایانه(پوپولیستی) گم می شود.  

شاید اگر ابتدا فرهنگ مدیریتی آموزش داده می شد و سپس به فکر آموزش فرهنگ شهروندی میفتادیم، خیلی از مشکلات و معضلات خود به خود حل می شد. شاید اگر فرهنگ زییای عذر خواهی برای کوتاهی های مدیریتی در جامعه جا می افتاد، کمتر شاهد این همه نابسامانی های مدیریتی شهری که موجبات پسرفت شهر و هدر رفتن هزینه های فراوان می شود و سالهاست صدای علما و دلسوزان را هم در آورده است و معمولا هم به بال قبای آنهایی که باید، بر نمی خورد بودیم.

حرف برای گفتن بسیار است ولی گفتن آن شاید بی اثر باشد و یا موجب محدودیت شود... پس باز هم سکوت و امید بعید به تغییر در شعاری عمل کردن های بی حاصل و رفتن به سوی عملگرایی بی منت البته اگر عزمی باشد. 

مطالب مرتبط:  

طرح ساماندهی دست فروشان سطح شهر توسط شهرداری + نکاتی در مورد آن



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: